NOTE :

Salam readers,

Momoy dah move to belog baru. Belog ini ada problem. Sila ke belog baru Momoy di http://www.momoy-blogirl.blogspot.com

Thanks all.

Monday, November 8, 2010

Usa-mimi Headbands – The simple way to look cute !


Usa-mimi headbands… Aper tue ? Tapi kalau sebut rabbit headband mesti ramai yang tahu kan. Sekarang di Tokyo, budak-budak ompuannyer banyak yang pakai cute, rabbit-eared headband atau lebih dikenali sebagai usa-mimi headbands yang terdapat thin wire frame kat dalamnyer. Oh ! Memang cute…







Semacam dah jadi satu trend… Kat Malaysia pun ader jugak… ader juga Momoy jumpa online blog yang jual benda nih. Walaupun ader gak negara lain yang pakai benda nih tapi dimonopoli oleh cikaro (awex2) Japan. 

Dalam ViVi magazine byk contoh-contoh model yang cute2 bergaya ngan usa-mimi headbands nie. Okay, ada 2 jenis usa-mimi nie; yang berbentuk cekak dan satu lagi jenis kain panjang boleh lentur2. Momoy lebih suka yang jenis kedua (^_^)



Left : Contoh usa-mimi headband jenis cekak
Right : Usa-mimi headband yang paling popular


Terdapat byk jenis colour and patterns, tapi yang paling popular dan banyak ler orang pakai adalah biru, putih, polka dot dan flower-print. Momoy pun ader beberapa usa-mimi headbands jugak. Bagi Momoy usa-mimi headbands nie satu altenatif untuk "express cute" kalau nak bersiap2 berjalan2 ngan kawan2 tapi nampak cute…Pakai ngan tee biasa pun tapi dah nampak ke'cute'tannyer…haha…BEST !
Kadang2 boleh jadi super-cute biler kena ngan style… =) 

Kalau korang dah boring pakai kat kepala jer…Tips dari Momoy: cuba pakai sebagai hairtie, bracelet dengan melilit di tangan atau scarf!. Gojes...So…korang yang xde la cepat2 la cari satu…weee…

3 Comments
Comments

3 tukang comment:

Unknown said...

first!!!1

caliph shuriken said...

usagi = rabbit
mimi = ear

skian klas bhasa jpun, hikk...

.::: Princess MOMOY :::. said...

@ferry
=)

@caliph shuriken
hihi...thx dear ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Please don't forget to share this to your Friends!