NOTE :

Salam readers,

Momoy dah move to belog baru. Belog ini ada problem. Sila ke belog baru Momoy di http://www.momoy-blogirl.blogspot.com

Thanks all.

Tuesday, November 30, 2010

Momoy, kenangan dan dot dot dot

Hari ini pukul 12 malam, Momoy lapar. Momoy tukar baju, keluar sambil melilau-lilau mata mencari sesuatu. Hah ! Dah jumpa… kat sana. Memang itu laa tempatnya.

Benda tu dibungkus 2 lapis… Momoy buka dengan berhati-hati. Gigit perlahan-lahan. Kunyah dan telan. Ya. Rasa ini lah. Ini laa rasanya. Korang tahu x ni lah rasa yang buat Momoy rindu sangat time zaman study dulu. Rasa yang x akan ada kat burger lain yang Momoy beli kat tempat ada air-con…. McD atau Burger King - Yang harganya boleh dapat satu set makan tengah hari. Seriously x ader ! Burger nih special sgt. Burger tepi jalan…




Citer Momoy pasal pasal burger nie… Korang tahu kenangan tu tiba-tiba jer dtg biler Momoy ngap burger tu. Sumpah ! Sebabnyer, itulah makanan kamiorang biler stay up untuk study sampai pagi, main game, ber YM dengan housemate sebelah bilik atau tgk movie ngan kengkawan. Rindu betul.

Entah ke mana si Wada dan BF nyer. Aper cerita si Ratu Ellyn, si Camell yang cute macam budak Jepun tu, si Mode dan Along yang selalu Momoy study group sama2 dulu. Si Nuar yang mulut laser tapi baik hati. Si Riny dan mamanyer... Oh oh… ke mana kah semua orang ? Sudah kawen kah ? Sudah ada anak kah ? Sudah bergelar Engineer berjaya kah ?

Abes makan bungkusan plastic tu Momoy buang. Momoy senyum. Puas. Dalam hati nih masih tersimpan segala rasa zaman kami bersama. Momoy, burger dan kenangan… semua itu bercantum menjadi satu. 


Selingan... Kata kawan Momoy,"Dok pahang la mu nih. Beger pung nok buat entry ker?". Momoy jawab," ko aper tahu sejarah. Hehe..."


P/s : Giler kentang blogging sekarang. Well...
6 Comments
Comments

6 tukang comment:

Unknown said...

waduh..nostalgia betul

Kenzo@MrConteng said...

laparrr la tgk gambar buger! kenangan terindah~~

Far8 budak baik said...

terharu gile aku bca haha

.::: Princess MOMOY :::. said...

@ferry
tu la...teringat time study

@Kenzo@MrConteng
heheh...Momoy lama x pekena beger nih lepas dah keje nih...memori tu

@Far8 budak baik
Err...thx
x sangka plak bleh buat awak terharu...hehe...
RECENT POST: KATAK PURU boleh dimakan ???

Zizou Macheda said...

Aky tiap hjg mggu mkn burger dgn kwn2 moy smbil tgk Man united main bola... hehe... best bah kn mkn burger lbh2 lg mkn ramai2 smbil tgk bola...

Anonymous said...

sharm : cam best jer burger ni, kt mane nk dapet ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Please don't forget to share this to your Friends!